Абонаментите за Netflix са нараснали през миналата година, след като пандемията хвърли сянка върху големи части от икономиките. Сега компанията трябва да се справи с порива на хората да излизат повече навън и с нарастващия брой конкуренти, пише Wall Street Journal.
Броят на абонатите на Netflix е скочил с близо 37 млн. на нетна база през 2020 г., достигайки 204 млн. до края на декември – представяне, което допълнително затвърди нейната позиция на пазара на видео стрийминг. Директорите на базираната в Калифорния компания твърдят, че пандемията е дала тласък на търсенето, тъй като е имало по-малко алтернативни възможности за развлечение.
„Има нарастване на ангажираността, когато хората са в ситуация на блокада“, коментира главният оперативен директор Грегъри Питърс пред инвеститори през март тази година.
Много потребители, които се ваксинират, прекарват все повече време у дома и насочват разходите си в други посоки, въпреки заплахите, свързани с коронавируса. Авиокомпаниите очакват известно възстановяване на пътуванията през лятото. Кина и други места в Ню Йорк, Лос Анджелис и на други места по света отново отвориха врати. Ресторантите и хотелите, които бяха силно засегнати от ограниченията заради Covid-19, се връщат към работа и наемат хора.
Netflix обяви, че очаква през първото тримесечие да добави шест милиона нови абонати, или под половината от общо 15,8 млн., които записа за същия период година по-рано, когато светът се бореше с първата вълна на Covid-19. Освен това компанията прогнозира 1,36 млрд. долара нетна печалба при 7,13 млрд. долара приходи за периода.
През миналата година Netflix направи редица промени предвид скока на броя на абонатите си. През юли компанията заяви, че повишава Тед Сарандос в съизпълнителен директор – позиция, която той споделя с Рийд Хейстингс. През ноември Netflix увеличи месечната цена на най-популярния си план в САЩ с 1 долар до 13,99 долара, а премиум услугата си с 2 долара до 17,99 долара на месец.
Netflix повиши цените, след като други медийни компании разшириха собствените си стрийминг платформи, като се опитваха да привлекат потребителите с по-ниски месечни такси. Новите услуги включват Disney+ на Walt Disney, Apple TV+ на Apple и HBO Max на AT&T. Discovery пък пусна Discovery+ в Съединените щати през януари. ViacomCBS предложи Paramount+ на вътрешния си пазар през миналия месец.
Много от конкурентните стрийминг услуги се предлагат на по-ниски цени от Netflix, твърдят анализатори от Raymond James, допълвайки, че увеличаването на цените от компанията може да носи потенциален риск от отдръпване на абонати.
През януари Netflix заяви, че очаква повече конкуренция, ето защо компанията засилва портфолиото си с оригинално съдържание, които се харесват на повече потребители по цял свят. Платформата работи по това да си осигури правата за съдържание и от други студиа. Наскоро например сключи сделка със Sony Pictures Entertainment за стрийминга на филми на вътрешния пазар.
Някои анализатори твърдят, че Netflix е загубила влиянието си над потребителите напоследък, и прогнозират по-бавен растеж занапред. Компанията е контрилрала половината от търсенето на оригинално съдържание през първото тримесечие, под 54% за цялата минала година, твърди Parrot Analytica, която измерва стрийминга.
EMarketer очаква, че средното време, което потребителите в САЩ ще прекарват всеки ден, гледайки Netflix, ще нарасне с 3% тази година спрямо 2020 г. Между миналата година и 2019 г. потребителската ангажираност скочи с 20 на сто до над 31 минути дневно, твърди фирмата.
Някои абонати на Netflix могат да забележат и други промени в услугата. Миналата седмица компанията започна да експериментира с инструменти за блокиране споделянето на пароли за акаунти.